Sabtu, 13 Mac 2010

Tuanku Abdul Rahman Al-Haj Pernah gagal?

Assalamualaikum dan salam satu malaysia semua.... ape kabo semua? harap sihat la.....

ok arini aku nak cite pasal ape eh..... tak tau nak cite ape.. tapi semalam aku baca buku tentang sejarah Tuanku Abdul Rahman Al-Haj... rupe2nya beliau tu dulu seorang yang nakal, lincah dan suke sgt main.. penat pengasuh dia jaga.... aku ingatkan beliau ni budak baik2... lebih kurang aku je... hehehhee..... tapi satu benda yang aku sgt suke pada tuanku ni adalah beliau dulu waktu kat primary school pernah gagal semua mata pelajaran... tapi dengan kesedaran yang dia ada, dia terus gak belajar... amik law... study kat negara orang lima tahun.. semua result dia bagus.. pastu tup2 jadi perdana menteri... bab tu la yang paling memotivasikan aku....

oleh itu, kepada rakan2 aku dan orang di luarsana... kalo korang dulu atau akan datang jadi gagal, korang ingat yang kegagalan korang tu bersifat sementara. kite ni dilahirkan di dunia ni memang tuk berjaya. tapi bagaimana tuk berjaya tu je yang korang kena belajar mendapatkannya...

"KEJAYAAN TAKKAN DATANG BERGOLEK"

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...