Rabu, 15 September 2010

Raya-raya oi!!!(part 2)

Assalamualaikum W.B.T.... Sebelum tu rasanya tak terlambat la nak ucapkan Selamat Hari Raya.... Maaf Zahir dan Batin.... Maaf la kat kawan2 semua semua aku ni tak berkesempatan lansung nak update blog ni disebabkan aku ni duk kawasan yang diketegorikan sebagai kawasan luar bandar yang agak TERKENAL(hehehehe.... nak mention gak tu... padahal tak terkenal kot) Nak guna Broadband ni ha tak dapek nak nolong... lagi la... Dapat GPRS je.... Nak post satu pun mau makan berhari2... Heheheh.....

Dalam Part ni aku sebenarnya nak story-morry tentang perjalanan aku balik ke kampung seminggu yang lepas... Kalo nak tau, aku aritu balik naik Yamaha LC 135... Jauh tu perjalanan aku.... Dari Jam 7 pagi hingga la ke jam 5 petang.... Dia punnya letih la jgn la cakap.... Tapi alhamdulillah.... Iman aku ditetapkan oleh Allah dan aku sendiri yang nekad yang aku nak tetap teruskan pose walaupun ramai yang tak yakin kat aku... Kalo dulu Zaman Rasullullah boleh naik unta berperang ag dalam bulam Ramadhan ni, takkan aku tak leh sebab aku naik moto laju tu.... hehehhehehe....

Ha aku bawak moto waktu tu mmg laju, sebab first2 tu motor LC tu diperkuatkan dengan minuman Caltex Ron97.... Memang berdesup teman pegi... Macam perari.... hehehhehe..... Paling maksimum laju aku dapat adalah 150km/jam... (maaf ye cik ainaa cyg.... terlaju lak) sepanjang jalan aku dari skudai sampai ke nilai jalannya punya la kosong, ditambah lagi waktu tu hujan baru lepas reda.... Punya la redup cakap ko.... Tak terasa lansung jalan jauh... Tapi sampai klang, Allah huakbar..... Panas nya Dia je yang tahu.... tu yang buat tekak aku ni kering gila babon punya sedara.... Kering sekering2 nya... Lebih kurang lagu rindu serindu2nya la... hehehhee/......

Sampai je klang, kawan aku si sam pun ajak la aku singgah satu tempat sebabkan nak ngelat jumaat.... Semayang zohor je.... Ada alasan tau... bukan saja2.... Kami pegi la Bukit Melawati... Tujuan??? Ha sebab nak tengok moyet erambut punk yang superb jinak... tapi bila korang pegang makanan jela... Kalo tak mampuih pai bila pun dorang tak layan... tapi kalo korang tgk anak2 dorang,.... Pergh... macam emas Poh Kong tu... bukan emas celup zhulian... hehehehhe.......

Pastu abih dengar orang semayang, kami g la kat Masjid d dderah Tanjung Tualang... Kami solat n tido la sat... Nak charge energy balik.... Sampai Sg.Besar, si Sam tu pun pulang la kepangkuan keluarganya dengan selamat.... Aku pun teruskan perjalanan aku ke Hutan Melintang(ha kantoi sudah tempat tinggal aku.... hehehhe) aku amik masa lebih kurang setengah jam tuk aku merempit dari Sg.Besar ke H.M tu..... Sepanjang perjalanan aku tu, Allah cuba menduga lagi... Penuh tepi2 jalan ngan signbord makanan dan juga cedol... MEnyirap tekak aku ni ha.... hadoi.... tapi aku tahan la lg.... Sabor jela....

Ha tu jelah kisah aku selama 10jam... Ni sebenarnya pengalaman pertama aku balik kampung naik motor tau.... First experiance tu..... tak kan ternilai degan duit tau.... So part seterusnya aku akan upload la gambar2 sepanjang perjalanan aku tu... Tak la bnyk.... Tp adalah sikit tuk tatapan kawan2 aku semua ni....

Jadi, sehingga masa hadapan.... Bertemu lagi kite semua.... Bye2.... See u soon..... =)



(ni aku amik dari FB atikah topik... Pinjam jup eh tikah =)  )

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...