Ahad, 12 Disember 2010

PELAJARI RAHSIA PENYAKIT MELALUI JARI ANDA!!!!!!!

Asas 5 jari

Jari telunjuk   : usus

Jari tengah   : Jantung

Jari Manis      : Imuniti

Jari kelingking    : Rahim/Tulang Belakang


cuba anda lihat pada ruas jari2 anda...Kalau ruas jari kehitaman tu
maknanya badan kita ni penuh dengan racun dan toksik…perkara tersebut boleh
menyebabkan badan kita dijangkiti sembelit.

seterusnya, kalau kita sebagai seorang wanita, cara untuk tengok system
dalaman perempuan kita  pulak, adalah dengan melihat  pada jari kelingking
kita…kalau jari kita  meruncing atau bengkok, maknanya haid tak teratur,
keputihan, senggugut, dan berkemungkinan rahim kita jatuh.

Kalau tapak tangan berbintik maknanya masalah angin…cube cek tapak tgn
masing2, kalo yang suka marah2 tu mungkin angin dalam badan banyak.sebab
itulah selalu rasa nak marah dan naik angin aje.

selain itu, pernak tak sahabat2 mengalami masalah tapak tangan berpeluh
atau lembab ke???
jika ya, itu tandanya badan kita mudah diserang sel2 kanser.

jika perut ibu jari berwarna biru kehijauan maknanya seseorang itu
mengalami masalah resdung, alergi, dan penyakit paru2.sekiranya, perut ibu
jari ada urat hijau kebiruan maknanya anda seorang pengidap gastric.

selain itu, urat biru /hijau pada pergelangan tangan, tapak tangan,
sepanjang jari dan betis kaki  maknanya seseorang itu mengidapi stress atau
tekanan dalam kehidupan sehariannya..


seterusnya,ini saya kira yang paling menarik untuk kita tengok sekiranya
kita sebagai seorang wanita.cuba sahabat2 tengok
pada kuku setiap jari anda..jika terdapat bulan sabit berwarna putih di
setiap jari anda bermakna anda mengalami hormon yang tidak seimbang.

.tapi berlainan pulak sekiranya anda mempunyai bulan sabit yang berwarna
putih itu hanya pada ibu jari sahaja, itu menandakan anda seorang yang
sihat..insya allah...


ITULAH SAHAJA YANG SAYA PELAJARI  MENGENAI RAHSIA PENYAKIT DI SEBALIK TAPAK TANGAN....wallahu`alam....

(sama2 kita renungkan ini: Ramai manusia yang mengorbankan kesihatan pada
satu ketika untuk mendapatkan wang ringgit,tetapi akhirnya terpaksa
mengorbankan wang ringgit untuk mendapatkan kembali kesihatan yang hilang)

~MORAL: JAGALAH KESIHATAN KITA..IA ANUGERAH YANG TIDAK TERNILAI DARI YANG
MAHA ESA....:-)~

14 ulasan:

faten muhamad berkata...

sepuluh-sepuluh jari ada bulan sabit !

zureen berkata...

wahhh.. best entri ni!!!

caliph shuriken berkata...

nice sharing ^^

SyafiQ Bleszynski berkata...

huiiiiiiii!!!!... aku suke singgah sini sebab banyak INFO aku tak tau, tapi bila singgah sini baru aku dapat TAW!!..makasehhhh!!!!... yaaa

cik miera berkata...

thanks cacing untuk info ni... :D

honeybeeanjell berkata...

wahhhh. thanks yea!

kalau bulan sabit tu ada kat beberapa jari (tak semua) macam mane? adakah antara sihat dan tak sihat?

xoxo

^baju kurung^ berkata...

info bguna utk sume, thanks!

Miela Tahril berkata...

wahhh miela ade bulan sabit pada kedua2 ibu jari tangan lah...suka nye..tapi ade satu di jari telunjuk tangan kiri...terima kasih atas perkongsian :)

chacha berkata...

wow...thks sbb share....sukew ler...
ibu jari jer berbulan sabit...
oyeahhhhh sihat!!:)

syed abu bakar berkata...

wow ! tips kesihatan yang bagus.haha
amat berguna

+dieabella+ berkata...

sume kuku xde bln sabit..hehe

LurvelyAmiera berkata...

wahh, dpt jgak tau skit2x nie..^_^

Black Winter berkata...

wah. bagus entri ni. menarik.

Bazilah berkata...

great info ni thanks! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...