Khamis, 21 April 2011

8 Tanda Lalu Lintas CINTA

Percintaan sebenarnya boleh diibaratkan seperti kita berada dijalan raya. sepanjang perjalanan kami pasti akan melihat tanda lalu lintas yang memberi peringatan untuk kamu lebih berhati-hati supaya dapat mengelakkan kemalangan.. begitu jugalah percintaan kamu.. oleh itu, patuhi peraturan berikut:-

DILARANG U-TURN
Sekiranya sudah putus sebaliknya jangan berpatah balik. buat sakit hati sehaja. yakinlah kamu akan dapat bertemu dengan pengganti yang lebih baik darinya.

JALAN DUA HALA
Komunikasi dalam bercinta harus ada dua arah. jangan hanya dimonopoli oleh satu pihak bersuara maka satu pihak lagi cubalah untuk jadi pendengar yang setia. begitulah berlaku sebaliknya

SEDANG DALAM PEMBINAAN
Hubungan kamu dan dia baru sahaja hendak dibaik pulih, dengan proses persefahaman semula. laluilah jalan ini terus tetapi secara perlahan-lahan. jangan terlalu memaksa dan terdesak. jangan ungkit lagi masalah lama dan mulakan pengalaman baru

PEJALAN KAKI
Biarkan si dia belalu dan jangan terlalu mengharap padanya. Mungkin dia belum lagi ada rasa untuk bercinta. banyak lagi jalan lain yang boleh ikuti

JALAN BENGKANG BENGKOK
Perjalanan hubungan kamu dan dia masih jauh lagi dan penuh berliku. jangan mudah tidak tepati janji

JALAN SEMPIT
ini harus berhati-hati, kamu dan dia semakin melalui jalan sempit. Andainya tidak bertolak andur pasti akan menghadapi bencana. Oleh itu sekiranya kamu sedar akan masalah ini cubalah bersikap mengalah dan tidak hanya mementingkan ego sendiri

AWAS! JALAN BERBUKIT
Hati-hati! hubungan kamu sedang berhadapan dengan masalah. jangan terlalu cepat membuat keputusan yang merugikan kamu. Fikirk sebaik-baiknya, cuba harungi dahulu barulah kamu fikir jalan lain

JARAKKAN KENDERAAN
Biarpun kamu berdua sudah 'declare' sebagai kekasih namun kamu patut beri ruang pada si dia untuk hal-hal peribadi. Janganlah terlalu mengongkong dan setiap masa untuk bersama. Namun jangan pula terlalu jarak sehinggakan memberi ruang padanya berkenalan dengan orang lain. itu lebih bahaya!!!

sumber ihsan dari :http://www.facebook.com/profile.php?id=1388867459

17 ulasan:

fyna berkata...

fyna yang no 3 tue..
SEDANG DALAM PEMBINAAN.
;)

hana berkata...

hehe..bagus.sy JALAN DUA HALA..sy ske bercerita.. n si dia menjadi pendengar yg setia..walaupun asik dgr cite yg sme diulang2 10 kali...hehe..nasib baik tahan je telinga die.janji puas ati*evil laugh..hehe

afuan shah berkata...

hahahahah...cacing dah mcm JPJ Cinta plak ek??hua3...

saya YANA berkata...

hhmm.... macam ada persamaan di situ... heheh..

nazirah berkata...

suka entry ni !!
(^_^)

adan berkata...

hahaha.. tak terfikir cinta boleh disamakan dengan lalu lintas.. kahakhakah..

Pemilik seliper jepun berkata...

jalan bercuram xde ke...???

Cik Itam @ ira berkata...

nice.. suke ..!

ieyla berkata...

jarakkan kenderaan,same ngan ieyla kot,,,

Opah Kentang berkata...

info bagus nie..
nak2 yang sedang dalam pembinaan :)

Shida Radzuan berkata...

sume best2 bagus la cacing :thumbsup:

Ashiya Mizuki berkata...

hehehe..wah mcm2 sign yer ad =)

faralovexx berkata...

papan tnda lmbu melintas mksud dyer ape??? :p

~seyha~ berkata...

pesanan yang bagus :) thanks ..

sedang dalam pembinaan .

Izzaty Ishak berkata...

Haha. Suka sangat entri ni! ;)

Terbaek lah!

NUR AYNIE berkata...

alamak ter"u-turn" hihihi

farhana sahri berkata...

elakkn simpang tiga..ehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...